Cum am slăbit 8 kg in 6 luni? (și nu le-am mai pus la loc)

In 2018, pentru a arată bine in rochia de mireasa, dar și pentru ca la măsurarea tensiunii pentru reînnoirea permisului auto am descoperit ca este 147 cu 75 (la limita – cum spunea doctorita) am decis sa slăbesc 10 kg, in 9 luni (in perioada Februarie -Iulie). Adică, de la greutatea de 74 kg sa ajung la 64 kg (adică doar cu unul mai mult decât aveam la terminarea liceului). La înălțimea mea de aproape 1,70 m, greutatea propusă se apropia de cea ideală, in opinia mea.

Am obținut o scădere de 8 kg in 6 luni (adică am ajuns la 66) și apoi, le-am menținut timp de 1 an și jumătate).

Cum am făcut?

Planificare

1. In primul rând mi-am făcut o lista cu ce am voie și ce nu am voie sa mananc și am respectat-o in proporție de 90%.

2. Toți știm ce avem voie sa mâncam și ce nu, Internetul este plin de informații, problema este ca de multe ori nu respectam asta din comoditate sau pentru ca, pur și simplu, suntem pofticioși

3. Am avut așteptări realiste, ma așteptăm sa slăbesc 1 kg pe luna, pentru ca pielea și Mușchii sa nu se lase de la slăbirea brusca; in realitate, in prima lunare la schimbarea regimului alimentar am slăbit 2 kg, iar in următoarele 5 luni am slăbit, in medie, câte un kg pe luna

4. Mi-am impus deadline-URI realiste, in fiecare luna; Știu, a slabi un kilogram pe luna poate părea puțin, dar in acest fel ii dam voie organismului sa se obișnuiască și sa se adapteze la noul stil de viața fără sa mai acumuleze înapoi kilogramele pierdute. Iar in momentul in care, după 6 luni, observi ca poți îmbracă din nou perechi de blugi cu doua măsuri mai mici, iar hainel prea strâmte in Ianuarie s-au “mărit”, momentul este neprețuit… ??

Acțiune

1. In primul rând am atras și alți membri ai familiei in proiect?. In momentul in care toată familia își schimba stilul de viața, este mult mai ușor sa ții dieta.

2. Nu am pus accentul pe regim de slăbire, ci pe un stil de viața sănătos.

3. Mi-am cumpărat gratar electric și am înlocuit tot ce însemnau preparate prăjite in ulei, cu gratar sau mancaruri la gratar.

4. Mi-am cumpărat un cântar electronic uman și un cântar pentru alimente.

5. Am eliminat definitiv “dușmanii” din frigider și din cămara și i-am limitat pe cei “periculoși”. La “dușmani” am inclus toate alimentele interzise iar la cei “periculoși” am micșorat cantitățile cumparate.

6. Am testat feluri noi, sănătoase, de alimente, la care nu m-as fi gândit in trecut, gen ciuperci umplute la gratar, picioare de “pui de balta” la grill, midii in sos de vin alb, creveti in sos de vin alb, pastrav la gratar sau la cuptor, branza brie cu struguri etc. Unele mi-au plăcut, altele nu, dar le-am testat.Aceste delicatese s-au adăugat la mâncărurile și ciorbele de legume clasice, gătite din legume proaspete și fără ulei sau rantas.

7. Am descoperit ca dietetic sau sănătos, nu înseamnă fără gust. Dimpotriva gustul este mult mai bun deoarece este dat de legumele proaspete și de multitudinea de condimente folosite la pregatirea mancarii.

8. Am observat ca ieșitul la masa, in oraș, nu poate fi un pretext pentru a renunța la regim, deoarece toate restaurantele au in meniu și mancaruri mai sărace caloric dar foarte gustoase; trebuie doar sa ieșim din zona de confort și sa “vizitam” și alte pagini din meniu. Fiecare restaurant are o secțiune cu principalele salate (bulgareasca, Cesar, greceasca, de ton etc.), Secțiuni cu mancaruri de legume și secțiune cu peste (iar păstrăvul la gratar sau la cuptor este, practic, nelipsit). In secțiunea grătare, alături de preparate grele, poți găsi mereu, piept de pui la gratar, frigărui de pui sau legume la gratar. Trebuie doar sa-ți schimbi modul de a privi meniul.

9. In principiu, Respectarea mesajului de interes public “Evitați consumul de sare, zahar și grăsimi!”, te ajuta foarte mult sa eviti Greșelile culinare, deoarece toate alimentele nesanatoase se încadrează in aceste 3 categorii: zahar, grăsimi și sare.

10. Am descoperit ca, pentru multe mâncăruri gustoase pot exista alternative la fel de gustoase dar mult mai ușoare și sănătoase: Am înlocuit definitiv uleiul de floarea soarelui cu ulei de masline și am folosit maxim 250 ml ulei de masline pe luna (pentru toată familia); Am eliminat margarina definitiv sau am înlocuit-o cu unt de calitate buna, dar foarte puțin (un pachet de unt de 200-250 g folosit la 2 luni. In prepararea mâncărurilor și a ciorbelor am înlocuit smantana cu iaurt semidegresat; Carnea de purcel am eliminat-o in mare parte din alimentație sau am înlocuit-o cu carne de mangaliță sau carne de pui.

11. Salatele mi-au devenit cel mai bun aliat, iar faptul ca pot fi găsite in orice restaurant, cât de mic sau indiferent din ce rețea face parte, le face neprețuite (inclusiv la McDonalds și KFC poți găsi salate foarte gustoase, gătite cu legume românești, prin urmare nu ai nicio scuza referitoare la lipsa de timp.

12. Mezelurile au devenit dușmani declarați (situați in categoriile sare și grăsimi) de aceea, timp de 1 an și jumătate, nu m-am atins de nicio felie de salam, cartabos, cârnați sau orice alt mezel, indiferent din ce ar fi fost făcut.

13. Carnea tocata, a fost un alt dușman eliminat total pe durata regimului și in proporție de 90% in prezent, fie ca era vorba despre sarmale, chiftele, ardei umpluți sau mici.

14. Am încercat sa fac sport cât mai des, fie ca era vorba despre mers pe jos câțiva kilometri sau gimnastica.

15. Am evitat sa merg prea mult cu masina pentru a scădea sedentarismul.

16. Compoturile, dulcețurile și deserturile de orice fel, făcute in casa, au fost complet eliminate din alimentație și exilate in fundul cămării.

17. Și, pentru ca uneori aveam pofta de ceva “interzis”, pentru a putea rezista tentației, nu mi-am interzis deliciul culinar, ci l-am amânat. Cu alte cuvinte, dacă mi-a venit pofta de pizza, nu mi-am spus “nu ai voie”, ci mi-am spus “vei mânca pizza peste 3 luni sau peste o săptămâna sau de ziua mea. In 90% din cazuri a funcționat amânarea iar de multe ori, in ziua respectiva nu-mi mai aminteam de pofta avuta anterior.

18. Am eliminat o parte din caloriile ascunse: Am înlocuit laptele integral, de la cafea, cu lapte semidegresat și am pus deloc zahar la cafea sau ceai (poți folosi îndulcitori dacă nu le poți bea fără).

Foarte important

Pentru a evita diferitele comentarii, precum și sfaturile, dorite și nedorite, am evitat sa spun ca țin regim. Pentru ca atunci când anunți acest lucru, toată lumea se pricepe și îți ofera cele mai aberante sfaturi?.

Concluzii

După primele doua luni tensiunea a scăzut de la 147 cu 74 la 120 cu 64 iar după 6 luni tensiunea a ajuns 110-115 cu 55-60 și aici a rămas. La un an de zile de la începutul regimului, in Ianuarie 2019, toate analizele făcute (tensiune, sânge, EKG, plămâni) au fost perfecte.

Pentru ca am respectat restricțiile autoimpuse in proporție de 90% și principiul “evitați consumul de sare, zahar și grăsimi!”, kilogramele nu s-au mai întors timp de 1 an și jumătate.

Ce greșeli am făcut pe perioada regimului și au încetinit procesul de slăbire?
Nu mi-am făcut abonament la o sala de gimnastica!

Am considerat ca mersul pe jos, câțiva kilometri pe săptămâna și gimnastica la domiciliu sunt suficiente. Însă programele aerobice cu un instructor ar fi fost mai bune deoarece insista pe categorii diferite de mușchi și nu intri in rutina.

Am mâncat prea putine ciorbe.

Ciorbitele preparate fără grăsime pot fi un aliat de nădejde in lupta împotriva kilogramelor in plus pentru ca umplu stomacul și ofera o senzatia de sațietate, totul cu un aport caloric mic.

Am mâncat prea multe batoane de slăbit.

In unele zile am înlocuit 1-2 mese cu batoane dietetice, ceea ce, pe termen lung poate avea efecte adverse asupra siluetei. Este bine sa folosesti batoanele ca soluție de backup pentru cazul in care nu ești acasă sau la birou sau nu ai avut timp sa mănânci. In acest caz Este preferabil sa mănânci un astfel de baton in locul unei gustări nesănătoase.

Am mâncat prea des anumite salate.

In special la început, când nu prea știam ce sa mananc, făceam prea des același tip de salata. De aceea, uneori ajungeam sa ma plictisesc de ea și, ulterior sa o evit.

Lipsa diversității.

Exista foarte multe alimente și preparate gustoase si ușoare care pot fi consumate pe perioada dietei, trebuie doar puțin timp sa te obișnuiești. Este important sa diversifici meniul pentru a nu te plictisi de el și pentru a-i oferi corpului toate principiile nutritive de care are nevoie.

Am mâncat prea multe banane sau struguri!

Bananele și strugurii sunt fructe sanatoase și gustoase, perfecte pentru o gustare sau un desert. Însă au un conținut mare de zahar de aceea, mai mult de 1 banana sau 200 g de struguri pe zi pot dauna procesului de slăbire.

Am băut prea putina apa!

Din pacate, de multe ori bem prea putina apa și nu ne dam seama de acest lucru. De aceea, o aplicatie care îți amintește sa bei apa este bine-venită.

Prea multa cafea cu lapte la cantitate mare de la Starbucks

Laptele este foarte bun și caffe-Latte-urile au un gust deosebit. La Starbucks poți opta pentru lapte semidegresat însă cantitățile folosite sunt atat de mari (540 ml) încât valoarea calorică a laptelui din 2 latte-URI Mari este echivalenta cu cea a unui prânz (aproximativ 475 c). Mai bine optează pentru un Latte mic (care sa nu depășească 300 ml lapte semidegresat) adică aproximativ 120 calorii/ Latte.

Nu am respectat mereu cele 3 mese principale și 2 gustări cum recomanda nutriționiștii

Din aceste motive, dacă săream peste una dintre mese, uneori am mâncat prea mult seara ceea ce dauna regimului.

Tu ce secrete de slăbire ai folosit pentru a reveni la silueta dorita? Și ce greșeli ai făcut pe durata regimului?
Impartaseste Observațiile tale cu alți cititori printr-un comentariu!
Please follow and like us:
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)